Εκκλησία και κοινωνική αδικία

Πιστεύω ακράδαντα στην πνευματική διάσταση της εκκλησίας. Η μεγάλη αποστολή της εκκλησίας είναι να καλέσει προς σωτήρια τον χαμένο στην αμαρτία άνθρωπο και να εργαστεί για την δόξα του Θεού πάνω στη γη. Όμως δεν πιστεύω πως αυτή είναι η μοναδική αποστολή της. Δεν είναι ο μοναδικός λόγος ύπαρξής της. Δεν είναι η μοναδική αιτία για να έχει λόγο η εκκλησία μέσα στην κοινωνία.

Τελευταία βέβαια, δίνεται έμφαση σε άλλη μια πτυχή του έργου της εκκλησίας: στην φιλανθρωπία. Η φιλανθρωπική δραστηριότητα συμβαδίζει με την Βιβλική διδασκαλία και είναι ένα πολύτιμο μέσο που περικλείεται στην διάσταση όπου ο Ιησούς Χριστός δίνει στους πιστούς, ως «αλάτι του κόσμου» (Ματθ. 5:13). Όμως επίσης, η εκκλησία δεν μπορεί απλά να είναι άλλο ένα φιλανθρωπικό ίδρυμα.

Οι χριστιανοί ως «αλάτι του κόσμου» πρέπει να νοιάζονται για τις καταστάσεις, τις συνθήκες, και τις πολιτικές που καθιστούν την ύπαρξη της φιλανθρωπίας απαραίτητη. Η φιλανθρωπία δηλαδή, δεν μπορεί να θεωρείται ως το τελικό πεδίο δράσης της εκκλησίας. Ως ιδεατή κατάσταση για την λειτουργία της πρώτης εκκλησιαστικής κοινότητας, στις Πράξεις των Αποστόλων βλέπουμε την κοινοκτημοσύνη (Πράξ. 5:44-45), κάτι που ίσως να αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για πολιτικές ιδεολογίες, όπως αυτή του Κομμουνισμού. Σήμερα από πολλούς προβάλλεται το «ανέφικτο» της εφαρμογής ενός τέτοιου συστήματος, αυτό όμως δεν μπορεί να αποτελέσει αφορμή για έναν ευρύτερο στρουθοκαμηλισμό της εκκλησίας, αντί για τη διαμόρφωση λόγου σχετικά με τα κοινωνικά ζητήματα. Ο Χριστός παρότρυνε τους πιστούς να εκζητούν δικαιοσύνη (Ματθ. 5:6). Η Καινή Διαθήκη φανερώνει επίσης, πως ο λόγος της πρώτης εκκλησίας άγγιζε ζητήματα που ίσως σήμερα να αποτελούν ταμπού για τους σύγχρονους χριστιανούς, όπως αυτό της εκμετάλλευσης των εργατών από τους πλούσιους (Ιάκ. 5:1-6), ακόμα και με γλώσσα, που στα αυτιά του πιστού της εποχής μας, φαντάζει σκληρή.

Μήπως άραγε, σήμερα ζούμε σε μια κοινωνία που η αδικία έχει εκλείψει; Μήπως ο πλούσιος έχει πάψει να εκμεταλλεύεται τον εργαζόμενο; Μήπως η κοινωνική κατάσταση είναι πολύ πιο δίκαιη από αυτήν του 1ου αιώνα; Αν όχι, τότε γιατί άραγε σφυρίζουμε αδιάφορα αντί να μιλάμε χωρίς φόβο για την κοινωνική αδικία και τα αίτιά της;

Είμαι πεπεισμένος πως καμία ιδεολογία, και καμία ανθρώπινη προσπάθεια δεν θα μπορέσει να αποκαταστήσει τέλεια δικαιοσύνη. Τέλεια δικαιοσύνη μπορεί να φέρει μόνο η Βασιλεία του Θεού. Όμως αυτό δεν μπορεί να αποτελέσει δικαιολογία για την αποχή και την σιωπή της εκκλησίας. Αντιθέτως, η εκκλησία ως κομμάτι της Βασιλείας, έχει χρέος να πει τα πράγματα με το όνομά τους και να αρθρώσει λόγο για την κατάσταση της εποχής μας.

Advertisements

Posted on Φεβρουαρίου 3, 2011, in Χριστιανισμός και κοινωνία and tagged , , . Bookmark the permalink. 3 Σχόλια.

  1. Συμφωνω,απολυτα than.O αποστολος Ιακωβος λεει οτι αληθινη θρησκεια ειναι να επισκεπτεσε τις χηρες και τα ορφανα στη θλιψη τους αλλα λεει και για τους πλουσιους »ετρυφησατε επι της γης και εσπαταλησατε εθρεψατε τας καρδιας σας ως εν ημερα σφαγης»ελεγχοντας δριμυτατα τους φιλαργυρους πλουσιους.

  1. Παράθεμα: Προώθηση κόμματος στην εκκλησία; « ypervoles(?)

  2. Παράθεμα: Εκκλησία, Κοινωνική Δικαιοσύνη, Χριστιανός και Πολιτική: μια σύνοψη της γενικής προσέγγισης « ΥΠΕΡΒΟΛΕΣ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: